Suud yönetiminin de İsrail "mücadelesi" şöyle işliyor: Filistin'e ziyarete gidenlerin pasaportlarında İsrail vizesi olduğundan pasaportu değiştirmeden vize vermiyor/muş. İlk ağzdan bir bilgi. Arka planda kim bilir neler oluyor bizdeki gibi. Mescid-i Aksa'ya ağlayanlar bu kafanın tekeline ve işletmesine alınan Kabe'ye gitmek için yıllarca bekleyip dünya para akıtıyorlar. İnşallah dünya genelinde müstakbel hacıların hacca gitmeyi boykot ettiği günlere de ereriz. Hayal de olsa hoşuma gidiyor... Gerçi Kasım 1979'da Suud yönetimini devirmek için gerçekleştirilen Kabe baskını fotoğraflarını evdeki şehitler albümünde görmüştüm çocukken.
Benim okuduğum kitapta Kabe imamının ara buluculuk yapmaya çalıştığı, Kabe'yi resmi işgalcilerden alıp işgal edenlerin sivillere zarar vermediği ve operasyon sırasında ağır silahlarla işgalcileri öldürüp krallığın düşmesine mani olmak için Kabe'nin pek çok duvarının ağır silahlarla yıkıldığı da fotoğraflarla desteklenip anlatılmıştı. Sanırım belli bir zaman Kabe işgal altında kalınca yönetimin düşmesine dair bir kaide varmış, olayın çıkış kaynağı da bu zaten. Elbette en temiz ve uzun soluklu değişim Haccın boykotunu isteyebilecek toplumların oluşmasıyla gerçekleşir bence.
Kabe baskınını şimdi etraflıca yazamayacağım ama ekşiden aldığım şu notları okuyup merak edenler ardına düşebilir:
"20 kasim 1979 tarihinde, onde gelen suudi ailelerden birinin uyesi olan radikal sunni cuheyman ibni muhammed ibni seyf el uteybe onderligindeki 500 kadar suudi hanedani karsitinin kabeyi ele gecirmesi ve hac farizasini yerine getirmekte olan yuzlerce insani rehin almasi ile gerceklesmis olay. eylemin amaci, bati kuklasi olmus suudi hanedanini devirmek ve ulkenin bati ile olan butun baglarini koparmakti. ilk baslarda, soka ugramis suudi yonetimi pek bir sey yapamadi. mekanin kudsiyetinden dolayi, silahli askerlerin mudahele etmesi fetvaya bagliydi. once bu fetva cikarildi, sonra fransiz anti-teror timi goreve cagrildi. [mekke'ye musluman olmayan insanlarin girememesine ragmen] kusatma yaklasik 2 hafta surdu. olaylar sonunda, kabe'nin denetimi suudi hanedanina gectiginde, cogu suudi asker olmak uzere 250 kisi olmus, yuzlerce kisi yaralanmisti. teslim olan 67 isyanci, suudi arabistan'in 4 buyuk sehrinde kafalari kesilmek suretiyle idam edildi.."
"vinell timlerinin korkunç operasyonuyla sona eren işgaldir. tabi böyle bir olayda suudi'ler türklerden yardım istemeyip, mekke ve medine şehirlerine adım atması dahi yasak olan kendi tabirleriyle sünnetsizleri çağırarak ne kadar tutarsız olduklarını göstermişlerdir.
-operasyonun ilk aşamasında timler mescid-i haram meydanına gaz bombaları atarak isyancıları aşağıdaki tunellere hapsetti.
-ikinci aşamadaysa onlarca tanker tonlarca suyu tunellere boşalttı ve binlerce volt elektrik suyun içine verildi. sonrasında tunellere dolan suyun boşaltılmasıyla ölen militanların cesetleri akıntının etkisiyle birer birer dışarı çıktılar.
-operasyon sonrasında sağ ele geçirilen örgüt lideri el uteybe sırasıyla kol ve bacakları kesildikten sonra başı kesilerek idam edilmiştir."
Kabe baskınını şimdi etraflıca yazamayacağım ama ekşiden aldığım şu notları okuyup merak edenler ardına düşebilir:"20 kasim 1979 tarihinde, onde gelen suudi ailelerden birinin uyesi olan radikal sunni cuheyman ibni muhammed ibni seyf el uteybe onderligindeki 500 kadar suudi hanedani karsitinin kabeyi ele gecirmesi ve hac farizasini yerine getirmekte olan yuzlerce insani rehin almasi ile gerceklesmis olay. eylemin amaci, bati kuklasi olmus suudi hanedanini devirmek ve ulkenin bati ile olan butun baglarini koparmakti. ilk baslarda, soka ugramis suudi yonetimi pek bir sey yapamadi. mekanin kudsiyetinden dolayi, silahli askerlerin mudahele etmesi fetvaya bagliydi. once bu fetva cikarildi, sonra fransiz anti-teror timi goreve cagrildi. [mekke'ye musluman olmayan insanlarin girememesine ragmen] kusatma yaklasik 2 hafta surdu. olaylar sonunda, kabe'nin denetimi suudi hanedanina gectiginde, cogu suudi asker olmak uzere 250 kisi olmus, yuzlerce kisi yaralanmisti. teslim olan 67 isyanci, suudi arabistan'in 4 buyuk sehrinde kafalari kesilmek suretiyle idam edildi.."
"vinell timlerinin korkunç operasyonuyla sona eren işgaldir. tabi böyle bir olayda suudi'ler türklerden yardım istemeyip, mekke ve medine şehirlerine adım atması dahi yasak olan kendi tabirleriyle sünnetsizleri çağırarak ne kadar tutarsız olduklarını göstermişlerdir.
-operasyonun ilk aşamasında timler mescid-i haram meydanına gaz bombaları atarak isyancıları aşağıdaki tunellere hapsetti.
-ikinci aşamadaysa onlarca tanker tonlarca suyu tunellere boşalttı ve binlerce volt elektrik suyun içine verildi. sonrasında tunellere dolan suyun boşaltılmasıyla ölen militanların cesetleri akıntının etkisiyle birer birer dışarı çıktılar.
-operasyon sonrasında sağ ele geçirilen örgüt lideri el uteybe sırasıyla kol ve bacakları kesildikten sonra başı kesilerek idam edilmiştir."

