[İman ile küfür dahi hicab imiş bu yolda, küfürle sefalaştım imanımı yele verdim. Yunus Emre]

17 Ağustos 2012 Cuma

kısa kısa


Duaya takatim yok, hususi günlere has hallere de bürünemiyorum ama bir aminlik takatim var artık hangi duaya denk gelirse...

Düşünüyorum da hayatının tamamı oruçtan ibaret olan ne çok insan var...

Aslında hayatın kendisi başlı başına bir oruç, daha önce sahuru çocukluğumuz olan bir oruç diye mırıldandığımı da hatırlıyorum ama hangimiz doya doya sahur ettik o çocukluktan? Bizim sahurumuzla karnı doydu başkalarının. Herkesin iftar muradı da başka... Tıka basa yaşanan hayatlardaki yoksunluk hangi oruçta var? Hiç kimsenin hayat sahurundan çalmadan, birkaç varlık orucuna gölge olup gitmek ne güzel olur ölüm iftarına...
***
İftar da bir halden bir başka hale geçiş, ölüm de öyle... Hepsi bir başka hale basamak, layıkıyla adımlamayınca hep aynı basamakta emekliyoruz. yoksa bir sonrakinde. 
***
Aslında fıtrat üzerine doğduğumuz söylense de sanırım büyürken çok hasar gördüğümüzden, ki bu daha dünyaya gelmeden başlıyor, değil gelişmek yeniden fıtrata, fabrika ayarlarına dönmek bile bir ömür alıyor... Ki o da bir ihtimal, posaları ayıklayıp üzerine birkaç basamak güzellik çıkmak da büyük bir mesele...
***
Çok temiz olmak bana pek mümkün gelmiyor. Bunu hareketsiz kalarak mümkün kılmaya çalışan insanları tanıyorum ama o da çürütüyor gibi. Kirlerimle gurur duymasam da pek çoğuna sonradan minnetar olduğum da bir gerçek. İnsanın posasından da iyi pestil oluyor ama yoğurmak lazım:) henüz ekşi moddayız. dilsizmütercim092012
  • "Bilim açıkladı ki
    Çocukların çok hijyen kalması pek de doğru değilimiş
    Bünye mikrobu görecekmiş ki
    Savunma/bağışıklık şeysi paslanmayacakmış
    Yani çocuklar kirlenmeliymiş bir ölçüde..

    Böyükler içün bişey dememişler..
    Nitekim bebelerin kirlenmesiyle bizimkisi başka şeyler tabi
    Amma velakin bizim kirlenme mikroplanma kakalanma şeysi,
    Çok fazla da boka sarmamışsa.. daimi değilise..
    Vicdan, pişmanlık, bir daha yapmama, insani değerlerin
    kıymetini görme bilme.. vs. gibi hayırlara vesile olacaksa,
    kirlenmişlikten pislenmişlikten ürkmemek umut kesmemek
    lazım gelür.. deyuu düşünmüşüm.. elimde olmadan..
    Günaha girme özgürlüğünü zatımı adam etmesi yününde
    kullanmışımdır nitekim..
    Sadece zatıma depen cinsinden olanından tabii.." yalınayakbaşıkabak
    ***
    "Foseptik arıtma tesislerini kafalarının içine kurmalılar artık.." dedi yalınayak ağabey, çok güzel bir tavsiye, de o tesislerin atık suları bile yetiyor bazen, o işi nası halledicez? içimdeki düşünsel ve yaşamsal metan gazı patlamalarından iflahım kesildi benim...