[İman ile küfür dahi hicab imiş bu yolda, küfürle sefalaştım imanımı yele verdim. Yunus Emre]

23 Ağustos 2014 Cumartesi

Nam-ı Diğer Osuruk Ağacı






Bir de bahçede nam-ı diğer Osuruk ağacı vardı diğer bitkilere ilave olarak. Farklı coğrafyalarda Cennet ağacı diye de anılırmış, biz bunu layık görmüşüz kendisine. Latincesi "Ailanthus Glandulosa" imiş. Aylandız da denirmiş. Kibar insanlar kokar ağaç da derlermiş : ) Severdim ben kendisini, dallarına aşı niyetine ipe dizili erkek incirler asılmış yabani (?) incirler ve leylakları öncelesem de... İsmi de kendi de muzip gelirdi.

"Ağaç yaprağı yemek için gerekirse olmayacak işler yapıp hayatını riske atabilen keçilerin, yaprağını yerde bulsa yemediği ağaçtır.

uzaydan gelmemesi nedeniyle ekosisteme zararlı falan değildir. su vermeden hiçbir ağacı yetiştiremediğin iç anadolu şartlarında çok güzel bir ağaçtır.

faydaları ve kullanıldığı alanlar da cok manidar: haşere öldürüyor, kurt püskürtüyor, kusturuyor filan. aşağıda aynen siralanmistir:

kabuklar tanen, sabit yağ ve acı madde (ailantin) taşımaktadır. kabız, antispazmotik, yatıştırıcı, kurt düşürücü, ateş düşürücü ve kusturucu etkilerinden dolayı infusyon (% 2) halinde kullanılmaktadır. yüksek miktarlarda alındığı zaman zehirlenmeler yapar. yapraklardan hazırlanan sulu hulâsalar haşere öldürücü olarak kullanılmaktadır. bu biçimde kullanılış zirai mücadelede bir önem taşır.

bu türün gövde kabukları, istanbul aktarlarında, “simaruba kabuğu” ismi altında satılmaktadır.

baska bitkinin yetismeyecegi corak topraklar icin yalanci akasya ile birlikte son caredir. kirli havaya dayanmasi sebebi ile otoyol kenarlarina dikilmistir. surgunler vererek olusturdugu minyatur ormanlar e5'in cesitli yerlerinde gorulebilir.

çocukken yere düşen ince dallarını sigara niyetine içtiğimiz ağaç. nası yani? bildiğin. ucunu ateşle yakıp dumanı çekip üflemek şeklinde yani. ne ossuruk ne de bok kokusu gelirdi, daha çok kalitesiz tütün kokusuydu. neyseki saçmalamayı ilk ben bıraktım." ekşiden derleme

Ağacın aklıma gelme sebebiyse; Kızılderili-Karga kabilesinin şenliğinde etraftan bir yerden zannedersem mirwana içenlerden bir koku geliyordu bana bu kokuyu anımsattı biraz. Yaprak tipleri kısmen benziyor da sanki.