[İman ile küfür dahi hicab imiş bu yolda, küfürle sefalaştım imanımı yele verdim. Yunus Emre]

5 Temmuz 2013 Cuma

İdeolojik Körlük


Esad ve Mübareği, Mursiyle eş tuttup onların devrilmesiyle Mısır'daki hükümetin ordu darbesine maruz kalmasını eş tutmak hiç hakkaniyetli değil. Anlaşılan ne Esadı ve babasını ne de Mübareği tanıyorsunuz. Suriyede neredeyse her ailede en azından bir kişi zindanda kaybolmuştur bu olaylardan çok öncesinden itibaren. 3 sene evvel ben gittiğimde insanlar bir olay esnasında diktatörün faili meçhullerinden biri olmamak için korkularından apartmandaki daire kapılarına bile Esad'ın fotoğrafını çerçeveletip koyuyorlardı. Turist gezilerinde yol kenarında ailecek el sallayan sayısız fotoğraflarına bakarak Diktatörlerin zulmünü anlamak mümkün değil. Bizzat muhalif bir cümle kuracağım korkusuyla insanların ev içinde konuşurken korkudan ağzımı kapattıklarını biliyorum. Koltuğunu kaybetmemek için kendi halkını bombalayan, akıl hastanelerindeki insanları bile canlı kalkan yapan diktatörlerle seçilmiş bir liderin ordu eliyle indirilip tutuklanmasını aynı kefeye koymak ancak ideolojik bir husumet körlüğü olabilir. Bu demek değildir ki, Mursi'yi ya da Esad'ı devirmeye çalışan grupları da destekliyorum.