[İman ile küfür dahi hicab imiş bu yolda, küfürle sefalaştım imanımı yele verdim. Yunus Emre]

11 Haziran 2015 Perşembe

İzler misiniz... Diyarbakırlı yurttaşlardan ilk görüşler.

https://www.facebook.com/AkbasHasanHasanAkbas/videos/10153063159373208/?pnref=story

Tekrar belirteyim, bunca sistematik şiddete, yok sayışa yıllar ve yıllar boyu maruz kalan bir halkın halkların kardeşliğinden ve barıştan yana ısrarı, kör eden bir nefretten uzak bu vakur duruşları her zaman burnumun direğini sızlatıyor. Evet, bu hale hayranlık duyuyorum...
...

Mustafa M: izledim. selahaddin '' türkler ve kürtler cihangirde tanışmadı'' demişti. evet kürtler ve türkler cihangirde tanışmadı. göreceğiz demirtaş imtihanını nasıl verecek. bunu buraya bıraktım .

Dilsiz Mütercim: Eyvallah. Bu imtihan; hepimizin imtihanı, tek taraflı bir kazananı yok. O yüzden hepimiz konu barışsa "diğerlerinin" de kazanmasını umalım, destekleyelim derim.

Mustafa M: ben bu konuda '' gavurluk'' sıfatını ayrı tutarak beklemedeyim. barış ise konu sulh ile menzildeydiz derim. ve lakin belki de herşey çok fazla iyidir.. çok fazla!

Dilsiz Mütercim: Her şeyin çok fazla iyi olduğu konusunda hemfikir değilim. Bazıları/mız "ummadığımız" ve "istemediğimiz" kadar başarılı oldu demekse bu, biraz da devran onlardan yana dönsün ve "onları" sınasın. Yıllardır gücü elinde tutanları gördük.

Mustafa M: bundan sonra meydan Demirtaş'ın sahsında onların. evet.

Dilsiz Mütercim: Sistemin yüzde 13 sorumluluğu onların diyelim, hazmedip kenara çekilip yol verirlerse. Yaşayıp, görelim.

Mustafa M: bu adil değil ama. ak parti %41'in sorumlusu mu şimdi?

Mustafa M: oysa selahattin öyle demedi. türkiyenin her yerinden üçer beşer de olsa oy aldı. nişantaşı bebek cihangir ve etilerde birinci oldu. bu bence %13 den fazla anlam ifade eder.

Dilsiz Mütercim: En iyisi bu konuya dalmayalım. Anlamı fazla olabilir ama sorumluluğun tamamını üzerine yıkma muhabbetine gerek yok bence. Beyhude bir tartışma olur. Bu adil değil ama ifadesini oraya gelene kadar kullanmamız gereken çok şey var/dı Mustafa kardeşim.

Mustafa M: "Yapılsın adil pazarlık yapılsın yapılacaksa"

Nilüfer A: İnsanın hangi semtte oturduğundan çok ne yaptığına bakmak lazım. Ahmet Kaya da Etiler'de otururdu... Ne önemi var? Ben HDP'yi, hangi saikle olursa olsun, iyi bir yüzdeyle meclise sokan herkese teşekkür ediyorum. Babasının mezarına kapanıp ağlayan çocukların gözbebeklerinde beliren umut ışığı için... Teori pratikten geldiğinde çok daha köklü değişimler üretir. Cihangir de değişir.

Mustafa M: Çok şey ifade eder. Zaman içerisinde şerh şerh göreceğiz !

Mustafa M: Valla elde Kandiller yana yana izleyeceğiz! Babasının mezarına kapatıp evet ağlattılar çocukları ,daha dün !

Mustafa M: Bu hüda par'ın başkanının ifadesi. Tabi PKK silahlı bir örgüt değildir .


Dilsiz Mütercim: Bu mesajları ben de takip ediyorum. Seçimi kazanmışken böyle bir gaflete düşeceklerini düşünmek bunun için onca bedel ödemeyenlerin kolay kapılacağı bir zan olabilir ancak... Mümkünse ağlayan çocukların acısını kıyaslayıp yarıştırmayalım. Sürekli HDP eşittir PKK vurgusu da bunaltıyor cidden. Ne yapsın bu insanlar? Komple dağa mı çıksınlar?

Mustafa M: Inmediler ki!

Dilsiz Mütercim: Uzatmak istemiyorum bu tartışmayı cidden, bu videodakiler Diyarbakır sokağında onu biliyorum.

Mustafa M: Birgün istanbulda görüşürsek Esenyurt sokaklarını da gösteririm sana. Çok güzel. Bu arada hdp-pkk eşitliği iftira değil,öyle ise pkk kötü bir anlama gelir , değilse bunu demirtaş şeddeli söyledi . Beyaz bembeyaz kemalistlerle ve doğanla evlenerek

Mustafa M: Eyvallah dilsiz. Kal sağlıcakla!

Nurgül S: Bu güclü iktidar kemalistlere ve doğan medyasına kozlari vermemeli idi öyleyse, duvar delindikçe kâğıt tıkadılar bir sel gelip tıkanan kâğıtları süpürdü. Bu süprülmeye kendi adıma barışa vesile olmasini dileyerek katkıda bulundum. Hatta seçim sonuçlarının ardından bir üzüntüye kapıldım, lakin üzüldügüme üzülmem gerekecek o kadar çok şey yazılıp çizildi ki...ben baldıran zehrini ictigim icin şuan pişman değilim, yapmam gerekeni yaptigimi düsünüyorum,şimdiden sonrasını hep birlikte göreceğiz, allah pişman etmesin

Mustafa M: Dilsiz ,Kürt hakkını savunan Müslüman olunca öcü marksist olunca baştacı edildi. Bunu da yaz günlüklerine. Şafak pavey'in Demirtaş'a "çakk" yapışını da ayrıca yaz .

Dilsiz Mütercim: Kim baştacı kim öcü ilan etti umrumda değil, bunlar üzerinden tutum şekillendirecek değilim. Valla bana zannettiği kimliğim üzerinden yanında durduğum için öcü muamelesi yapan hiç bir Kürt kardeşim olmadı ama dün özelden başörtülü bir kadın o. çocuğu deyip durmak bilmez hakareter etti ilk defa. Kürt hakkını savunan Müslüman olunca diyorsun da yahu zaten milyon tane Müslüman Kürt var onları şimdiye kadar ümmet diye diye susturup durdular. Bu topraklardaki Müslüman Türkler Filistin'e, Bosna'ya, Çeçenler'e kurdukları empatinin yarısını daha Kürt kardeşleri için yapmadılar. Kalkıp söze PKK'den başlamak bence hakkaniyetsizlik. Sen de kal sağlıcakla.

Mustafa M: Söze PKK ile başlayan kendileri ! Hdp vekillerinden sana bi buket islam ile ilgili sözlerini yapıp göndereyim

Dilsiz Mütercim Hiç bir siyasi oluşumu katıksız sahiplenecek değilim, burada HDP avukatlığı yapmak istediğim en son şey bile değil. Ben takip ediyorum yeterince merak etme. PKK bu topraklarda Türk devletinin ve TSK'nın el emeği, göz nuru, doğurduğudur.

Mustafa M: Meşhur olmak kolay iş: zem zem kuyusuna bevlini yap meşhur olursun.

Dilsiz Mütercim Bu konu hacıları ve Müslümanları ilgilendirir malum, gayri müslimleri mekana almıyorlar : )) En azından bunda mutabıkız, bevleden de zemzemi içen de Müslümanlar şuanda : ))

Mustafa M: Evet Suriye'de şu an pyd suriyeli Araplar'ı zorla göç ettiriyor , çünkü Araplar'ı orada barındırmıyorlar. Birgün göreceksiniz ki herşey bitmiş. Levent tüzel ayla akat islama küferdince bakacağım buraya.

Dilsiz Mütercim: Şimdiden söyleyeyim, hiç bir şey görmeyebilirsin. Her şeye cevap vermeye sorumlu hissetmiyorum kendimi. İslama muhafazakar din bezirganları kadar kimse küfredemez, AKP çıtayı baya yükseltti buarada. Sokaktan bir görüntü paylaştım getirdiğin nokta samimiyet testi oldu, sağolasın, görüşürüz...

Mustafa M: Görüşmesek de olur dilsiz , zorla değil biliyoruz

Dilsiz Mütercim: :))

Emine K: insallah barıstan yana olur ama işte nedense pek inandırıcı gelmıyo neyse son hayrolsun smile ifade simgesi

Berivan T:Çok güzel. Ama havai fişek patlatmasalarmış keşke, kuşlara yazık..

Dilsiz Mütercim: Haklısın ben de hiç hazzetmiyorum hem kuşlara ettikleri yüzünden hem de savaşı çağrıştırdığından...